| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | janno Krr Iga päev tuleb uus vähki ennetav avastus aga ikka veel ei osata vähki ravida...
|
|
Leedsi ülikooli teadlased uurisid 35 000 naist ning avastasid, et nendel, kes sõid päevas 30 grammi kiudaineid oli rinnavähi risk poole väiksem kui neil, kes sõid 20 gr kiudaineid, kirjutab BBC. Teadlaste sõnul peaksid naised suurendama oma kiudainete tarbimist. Keskmine Suurbritannia elanik saab päev as 12 gr kiudaineid. Et suurendada päevast annust 30 grammini, peaks sööma hommikuks kiudaineterikkaid hommikusöögihelbeid, asendama tavaline sai või leib täisteraleivaga ning sööma vähemalt 5 portsjonit puu- ja köövilja päevas. Leedsi ülikooli meeskond on jälginud enam kui 35 000 35-69-aastase naise söömisharjumusi ja tervist 7 aasta jooksul. Naiste söömisharjumusi hinnati 217 erinevat toiduainet sisaldava küsimustiku abil. Ligi 16 000 küsitletud naist olid menopausieelses eas ning 18 000 menopausijärgses eas. 257 menopausieelses eas naisel tekkis uuringu käigus rinnavähk. Uuringu käigus selgus, et need naised said suurema osa oma energiakogusest valkudest, samas sõid nad teistest vähem kiudaineid ja C-vitamiini. Samas ei märgatud analoogset seost menopausijärgses eas naiste puhul, kellest rinnavähki haigestus 350 naist. Teadlaste sõnul võib see erinevus olla tingitud sellest, et kiudained mõjutavad naissuguhormooni östrogeeni tootmist ja reguleerimist ning selle hormooni tase on kõrgem just menopausieelses eas naistel. Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |