Kolmapäev 15. veebruar
Postimees | Elu24 | Toidutare | Soov | Reporter | Õhtuleht | Tartu Postimees | Pärnu Postimees | Sakala | Virumaa Teataja | Järva Teataja | Valgamaalane
Gallup
Kas saate töö eest preemiat? (838)
Jah, vastavalt töötulemusele
 19.33%
Jah, staa˛i eest
 1.31%
Jah, jõulude ajal
 18.97%
Ei
 60.39%
Otsing
.
Tarbija24.ee

Tervis

 Esileht > Olulised teemad > Tarbija24 > Tervis 

Terve artikkel | Prindi | Saada sõbrale

Uuring: paar napsi päevas parandab mälu
28.09.2007 15:30


Rottidel tehtud katsed näitasid, et mõõdukas alkoholitarbimine parandab nii nägemis- kui emotsionaalselt mälu.

 

Foto: Reuters / Scanpix

Uus-Meremaa Aucklandi ülikooli molekulaarmeditsiini ja -patoloogiateadur Maggie Kalevi sõnul on inimestel tehtud epidemioloogilised uuringud tõestanud, et kerge alkoholitarbimine parandab inimestel paradoksaalsel kombel mälu, vahendab Tartu ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.

Värskes ajakirjas The Journal of Neuroscience ilmunud artiklis kirjeldab Kalev eksperimente, mida ta rottide peal tegi.

Kalev koos USA Ohio ülikooli arstiteaduskonna molekulaarse viroloogia, immunoloogia ja meditsiinigeneetika professori Matthew Duringiga uurisid N-metüül D-asparagiinhappe (NMDA) retseptorite rolli rottide närviprotsessides. NMDA-retseptoritel on tähtis mõju mälule, sest nad reguleerivad närvirakkude vaheliste sünapsite tugevust, mille abil rakud infot vahetavad.

Katseid tehes avastasid nad aga, et kui üks NMDA-retseptorite alajaotus NR1 oli mäluga seotud aju osas hippokampuses tugevamalt võimendatud, oli ka loomade mälu parem.

Seejärel võtsid nad vaatluse alla varasemad eksperimendid, kus oli leitud seoseid alkoholitarbimise ja NR1 aktiivsuse vahel.

Katseid tehti kaht tüüpi transgeensete rottidega. Ühtedel oli NR1 hippokampuses võimendatud, teistel kärbitud. Rottidele joodeti alkoholi, Kalevi sõnul olid kogused võrreldavad umbes sellega, kui inimene teeb üks-kaks napsi päevas.

Rotid said alkoholi kaheksa nädala jooksul, nende käitumist hakati testima nelja nädala möödudes.

Tavaliste rottide puhul edestasid mõõdukad alkoholitarbijad kõigis testides karsklasi.

Rotid, kes tarbisid rohkelt alkoholi, ei suutnud esemeid hästi ära tunda, kuid samas tundsid nad paremini ära ohtliku olukorra, milles nad olid varem viibinud.

Kalevi sõnul joovad inimesed tihti selleks, et kurvastusest lahti saada. «Meie katsed näitasid, et joomine võib hoopis aidata traumaatilistel kogemustel paremini meelde jääda ning soodustada omakorda joomist, mis viib lõpptulemusena alkoholismini.»

Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee

Kas soovitad lugu teistele lugejatele?
Hinda Hinda Hinda Hinne: 5  
Tarbija24 avalehe uudised
 
Kaebusteraamat
Kaebuste raamat
28.10.08 05:36
BIG (10)
28.10.08 05:33
reklaamid, mis ei peta .. (8)
28.10.08 05:16
Hetke Parim intress on BIG'i 9% (10)
Tervise foorum
26.10.08 16:58
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 14:04
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 10:35
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
   
Postimees Online
Avalik uudisvoog
Elu24
Sport
23:47 Ummikumaksud jõuavad ka Horvaatiasse ja Taisse

22:56 ETV: Estonia kaevurid nõuavad 20 protsenti palgatõusu

22:29 Põlva Serviti sai eurosarjas suure kaotuse
09:49 Jõgeva politseiinfo

09:49 Kaitsevägi muutus üheks valitsusasutuseks

09:48 Lõuna-Eesti Päästekeskuse operatiivsündmuste kokkuvõte 31. detsember
Tarbija24 / Maakri 23a, 10145 Tallinn RSS