| Kuigi alkoholi ja rinnavähi seos on ammu teada, oli teadlaste sõnul siiamaani vähe uuritud, kas siin mängib rolli ka see, mida juuakse. Värskest uuringust selgus, et rinnavähi riski tõstab eelkõige alkohol ise ja selle kogus – olenemata sellest, kas tegemist on õlle, veini või kange napsiga, kirjutab BBC. Varasemad uuringud on näidanud, et kerge kuni mõõdukas alkoholi tarbimine võib kaitsta südamerabanduste eest, kuid Arthur Klatsky Californiast arvab, et seal töötavad hoopis teised mehhanismid. Kaitse südamerabanduse eest tuleneb tõenäoliselt nn heast kolesteroolist, vähenenud vere hüübimisest ja alanenud diabeediriskist. Kuid rinnavähi puhul mõjub igasugustes alkohoolsetes jookides sisalduv etüülalkohol hoopis riski suurendavalt.
Teadlased jälgisid enam kui 70 000 naise alkoholitarbimise harjumusi 1978. ja 1985. aasta vahel. Aastaks 2004 oli ligi 3000 naisel diagnoositud rinnavähk. Nende seas, kes jõid, kontrollisid teadlased ka alkoholiliigi eelistust ja selle tarbitavat kogust. Nad võrdlesid samuti üldist tarbitava alkoholi kogust ja võrdlesid seda nende naistega, kes jõid alla ühe joogi päevas. Naistel, kes jõid üks kuni kaks alkohoolset jooki päevas, suurenes rinnavähi risk alla ühe joogi päevas joonud naistega võrreldes 10 protsendi võrra. Naiste puhul, kes jõid üle kolme joogi päevas, kasvas risk juba 30 protsendi võrra. Tulemused olid sarnased ka eri vanuse- ja etnilistes gruppides. Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee |