Kolmapäev 15. veebruar
Postimees | Elu24 | Toidutare | Soov | Reporter | Õhtuleht | Tartu Postimees | Pärnu Postimees | Sakala | Virumaa Teataja | Järva Teataja | Valgamaalane
Otsing
.
Tarbija24.ee

Tervis

 Esileht > Olulised teemad > Tarbija24 > Tervis 

Terve artikkel | Prindi | Saada sõbrale

Süsivesikutevaene dieet kiirendab esialgset kaalulangust (12)
26.03.2007 10:06


Ülekaalulisi ja rasvunud inimesi uurinud teadlased jõudsid järeldusele, et süsivesikutevaene dieet aitab kaotada rohkem kaalu ja rasva kui rasvavaene ning piiratud toidukogustega dieet.

 
Kõrge glükeemilise indeksiga kartul tuleb sellise dieedi puhul mõneks ajaks ära unustada.
Foto: Corbis/SCANPIX

Tulemused kinnitavad teadlaste sõnul, et uuringus katsetatud süsivesikutevaene dieet on mõistlikuks alternatiiviks rasvatarbimise vähendamisele ja toidukoguste kontrollimisele, kirjutab Reuters. 

 VIIMASED KOMMENTAARID
tiin
ma olen 172 ja kaalun  60kg, kas seda on vähe  või palju , palun  öelge?

njah
Olen seda ise  proovinud - tervise  häda ei tekkinud, kuid  ei usu et nii  aeglaselt kaal langeb.  minul ...

Pärast 12-nädalast süsivesikutevaest dieeti olid uuritavad kaotanud keskmiselt 4,9 kg, samas kui rasvavaesel dieedil olnud ülekaalulised kaotasid kaalust keskmiselt vaid 2,5 kg.

Uuringu viis läbi dr. Kevin C. Maki meeskond Chicago uurimiskeskusest. Teadlased kasutasid uuringus väiksema glükeemilise indeksiga dieeti, mille puhul inimesed said piiratud koguses süsivesikuid ning pidid sööma rohkem madala glükeemilise indeksiga toite (mis põhjustavad suhteliselt väikest veresuhkru taseme tõusu). Madala glükeemilise indeksiga toidud on tavaliselt kiudaineterikkad, koosnedes liitsüsivesikutest – selliste toitude alla kuuluvad köögiviljad, oad ja täisteratooted.

Süsivesikutevaese dieedi grupp ei söönud esimese kahe nädala jooksul teatud süsivesikuterikkaid toite nagu puuviljad ja tärkliserikkad toidud. Samuti välditi sel ajal alkoholi. Kahe nädala möödudes anti katsealustele madala glükeemilise indeksiga toite ning lubati tarbida ka vähesel määral alkoholi. Nö lubatud toite võis aga süüa piiramatult.

Teine uuritavate grupp pandi madala rasvasisaldusega dieedile. Nemad pidid vähendama oma igapäevast kaloraa˛i 500-800 kilokalori võrra – seda eelkõige vältides kõrge rasvasisaldusega toite ning kontrollides toiduportsjoneid.

12 nädala möödudes võisid mõlema grupi katsealused jätkata kaalulangetamisdieeti või minna üle kaalu säilitamise programmile.

12 nädalat pärast dieedi algust olid süsivesikutevaese dieedi grupi tulemused märksa paremad – nad olid võtnud rohkem kaalust alla (4,9 kg vs 2,5 kg) ja kaotanud ka rohkem rasva (1,9 kg vs 0,9 kg).

36 nädalat pärast dieedi algust oli süsivesikutevaese dieedi grupp suutnud säilitada 4,5-kilogrammise kaalulanguse ning teine grupp 2,6-kilose.

Rasvakadu oli õnnestunud säilitada vastavalt 2 kg ning 1,3 kg ulatuses.

Teadlaste sõnul väärivad uuringu tulemused edasist uurimist, et selgitada välja uuringus häid tulemusi andnud dieedi töömehhanism, hinnata kaalukaotuse püsivust pikema perioodi vältel ning töötada välja strateegiad kaalukaotuse tulemuste säilitamiseks pikemas perspektiivis.

 

Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online

Kas soovitad lugu teistele lugejatele?
Hinda Hinda Hinda Hinne: 5  
Tarbija24 avalehe uudised
 
Kaebusteraamat
Kaebuste raamat
28.10.08 05:36
BIG (10)
28.10.08 05:33
reklaamid, mis ei peta .. (8)
28.10.08 05:16
Hetke Parim intress on BIG'i 9% (10)
Tervise foorum
26.10.08 16:58
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 14:04
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 10:35
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
Reklaam
   
Postimees Online
Avalik uudisvoog
Elu24
Sport
19:12 Kulupõleng nõudis Järvamaal tänavuse esimese inimohvri

19:04 Euroopa Liit alustab uuesti kõnelusi Türgiga

19:00 Jõgevamaal lõhutud Elioni optiline kaabel sai parandatud (11)
09:49 Jõgeva politseiinfo

09:49 Kaitsevägi muutus üheks valitsusasutuseks

09:48 Lõuna-Eesti Päästekeskuse operatiivsündmuste kokkuvõte 31. detsember
Tarbija24 / Maakri 23a, 10145 Tallinn RSS