Esmaspäev 28. mai
Postimees | Elu24 | Toidutare | Soov | Reporter | Õhtuleht | Tartu Postimees | Pärnu Postimees | Sakala | Virumaa Teataja | Järva Teataja | Valgamaalane
Gallup
Kas saate töö eest preemiat? (838)
Jah, vastavalt töötulemusele
 19.33%
Jah, staa˛i eest
 1.31%
Jah, jõulude ajal
 18.97%
Ei
 60.39%
Otsing
.
Tarbija24.ee

Tervis

 Esileht > Olulised teemad > Tarbija24 > Tervis 

Terve artikkel | Prindi | Saada sõbrale

Uuring: omega-3 rasvhapped kaitsevad lapsi diabeedi eest  (4)
26.09.2007 18:52


USA teadlaste uuring näitas, et kala ja teiste omega-3 rasvhappeid sisaldavate toiduainete tarbimine aitab vähendada diabeedi riski lastel, kellel on see haigus suguvõsas sees.

 

Foto: Caro Fotoagentur/Scanpix
«Tegemist on suhteliselt suure mõjuga,» ütles Jill Norris, kelle uuring avaldati ajakirjas the Journal of the American Medical Association, kirjutab Reuters.

Esimese tüübi diabeet on laste puhul levinuimaks diabeedi vormiks. Haigus ilmneb siis, kui immuunsüsteem on nässus ja hakkab ründama pankrease insuliini tootvaid rakke.

 VIIMASED KOMMENTAARID
uurija
See on ju vähemalt 20  aastat teada, et  omega-rasvahapetest  toodab organism  aineid, mis on  immunosupr...

vaktsiin
ja vaktsineerige ikka  rohkem, et oma  immuunsus ikka  korralikult nässu  läheks.

Keegi ei tea täpselt, mis selle protsessi esile kutsub, kuid arvatakse, et pärilikkusel ja keskkonnafaktoritel, samuti ka toitumisel on suur osa.

Mitmed loomkatsed on näidanud, et omega-3 rasvhapped võivad aidata.

Et kontrollida selle paikapidavust ka inimeste puhul, viis Norris koos oma meeskonnaga läbi uuringu, mis hõlmas 1 770 last ning kestis 1994.-2006. aastani. Uuringu tarvis valiti lapsed, kellel oli kõrge diabeedi risk eelkõige geneetiliste testide põhjal või kuna nende õde-vend või ema-isa põdes esimese tüübi diabeeti.

Teadlased kogusid infot uuringus osalenud laste kohta, samuti võeti neilt vähemalt kord aastas vereproove. Veres kontrolliti antikehade sisaldust, mida immuunsüsteem toodab insuliini tootvate rakkude ründamiseks.

Viiekümne kaheksal lapsel leidus neid antikehasid.

Teadlased leidsid, et diabeediriskiga lastel, kes sõid rohkelt omega-3 rasvhapete rikkaid toite, oli 55 protsenti väiksem tõenäosus pankrease saarekese autoimmuunsuse väljakujunemiseks.

Et oleks kindel, et lapsevanemad raporteerivad oma laste tarbitud toidust õigesti, kontrollisid teadlased 244 lapse puhul omega-3 rasvhapete sisaldust ka veres.

Selle grupi puhul selgus, et omega-3 rasvhappeid saanud lastel oli 37 protsenti väiksem pankrease saarekese autoimmuunsuse väljakujunemise risk.

Norrise sõnul on veel vara teha kaugeleulatuvaid järeldusi, kuid tegemist on vägagi paljulubava tulemusega.

Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee

Kas soovitad lugu teistele lugejatele?
Hinda Hinda Hinda Hinne: 5  
Tarbija24 avalehe uudised
Eesti kulutused HIV-positiivsetele kasvavad lähiajal märgatavalt   (11)
Lähiaastatel kasvab märgatavalt Eesti tervishoiusüsteemi koormus, sest kümmekond aastat tagasi nakatunud HIV-positiivsed haigestuvad varem või hiljem erinevatesse nakkushaigustesse, mida nad just nimelt HIV-i tõttu põevad.
Eesti esimese aidsiohvri surmast möödub tänavu 15 aastat  (19)
 
Kaebusteraamat
Kaebuste raamat
28.10.08 05:36
BIG (10)
28.10.08 05:33
reklaamid, mis ei peta .. (8)
28.10.08 05:16
Hetke Parim intress on BIG'i 9% (10)
Tervise foorum
26.10.08 16:58
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 14:04
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 10:35
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
   
Postimees Online
Avalik uudisvoog
Elu24
Sport
15:18 20. sajandi lõpust on nafta hind tõusnud 10-kordseks

15:14 Jõks lubas erakonda mitte astuda

15:13 Õhtune retseptisoovitus: indiapärane broiler
09:49 Jõgeva politseiinfo

09:49 Kaitsevägi muutus üheks valitsusasutuseks

09:48 Lõuna-Eesti Päästekeskuse operatiivsündmuste kokkuvõte 31. detsember
Tarbija24 / Maakri 23a, 10145 Tallinn RSS