|
USAs Seattle's asuva Fred Hutchinsoni vähiuuringute keskuse teadlased
avastasid, et mehed, kes jõid nädalas neli kuni seitse klaasi punast veini,
haigestusid veini vältinud meestest pea poole harvemini
eesnäärmevähki, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | KÕIKSUSE LAPS EESNÄÄRME VÄHK ON IKKAGI PÄRITAVA LOOMUGA KUI JUBA ISA SELLESSE SURI SIIS ON KA POJAL SEE POSITIIVN...
to Kas naistel ka Naistel on taganääre.
|
| Teadlased viisid läbi uuringu, mis hõlmas 1456 40-60-aastast meest,
kelle käest küsiti andmeid nende alkoholitarbimise kohta.
Esmapilgul näisid tulemused olevat sarnased paljude varasematega - ei
ilmnenud seost vähiriski ja alkoholitarbimise vahel. Kuid seejärel võtsid
teadlased vaatluse alla erinevad alkohoolsed joogid ja tulemus oli üllatav -
veini joomine vähendas eesnäärmevähi riski.
Punase ja valge veini võrdluses osutus esimene jällegi kasulikumaks isegi
väike kogus punast veini alandas vähiriski.
Õlu osutus aga hoopis kahjulikuks. Meestel, kes kaheksa aasta jooksul jõid
nädalas 35 või rohkem õlut, oli suurem oht haigestuda eesnäärmevähki.
Teadlased oletavad, et veini soodne toime on keemiline - teistes
alkohoolsetes jookides pole flavonoide ja resveratrooli. Neil ainetel on
antioksüdantsed omadused ning mõned neist tasakaalustavad eesnääret
stimuleerivat meessuguhormooni androgeeni.
Kindlasti ei tohiks aga vaatamata punase veini positiivsele toimele kaotada
selle joomisel mõõdukust. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |