|
Kõrge glükeemilise indeksiga toidud (valge riis, valgest nisujahust tooted)
tõstavad järsult veresuhkrut, samas kui madala glükeemilise indeksiga toidud (kiudaineterikkad
toidud nagu köögiviljad, täisteratooted) tõstavad veresuhkrut aeglasemalt ja selle tase püsib kauem stabiilne, kirjutab Reuters.
Pärast 12-nädalast madala glükeemilise indeksiga dieeti
vähenes aknega meestel oluliselt vistrikute, komedoonide ja teiste kahjustuste arv
võrreldes nendega, kes sõid harjumuspärast toitu.
«Selle uuringu tulemused näitavad, et
toitumisega seotud elustiilifaktorid võivad mõjutada aknet või selle arengut,»
kirjutasid dr. Robyn N. Smith ja tema kolleegid Melbourne’i RMITi ülikoolist
oma uuringu aruandes.
Madala glükeemilise indeksiga dieeti on peamiselt
reklaamitud kaalualandaja ja diabeedi kontolli all hoidjana. Kuid arvestades,
et kõrge insuliinitase võib soodustada aknet, on Smithi ja tema meeskonna arvates
võimalik, et vähendades oma toiduratsioonis kõrge GI-ga
toitude osakaalu saab vähendada ka aknet.
Smithi uuring hõlmas 43 meest, kes põdesid aknet ning
kellest üks osa pandi sööma madala GI-ga toite ja teine osa tavalisi
toite. Esimese grupi meestel paluti asendada kõrge GI-ga toidud rohkem valku sisaldavate ja madalama GI-ga toitudega,
samas kui teisel grupil soovitati lihtsalt süüa süsivesikuid.
12 nädala möödudes vähenes aknekahjustuste arv esimeses
grupis 22 protsendi võrra ja kontrollgrupis 14 protsendi võrra. Esimese grupi mehed võtsid ka
kaalust alla ja samas vähenes neil rohkem ka meessuguhormooni tase ja suurenes
insuliinitundlikkus.
Teadlaste sõnul ei ole võimalik kindlaks teha, kas akne
paranemine tulenes kaalulangusest või suuremast insuliinitundlikkusest või
mõlemast. Seetõttu oleks vaja läbi viia laiaulatuslikumaid uuringuid, et teha
selgeks toitumisharjumuste muutmise mõju aknele.
Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee |