|
Aberdeen Rowetti uurimisinstituudi teadlased usuvad, et vähendatud
süsivesikute tarbimise ja vähi vastu võitlevate bakterite hulga vähenemise vahel
on seos, kirjutab BBC.
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | KÕIKSUSE LAPS JAH,LIHA TULEB SÜÜA TOORELT POOLTOORELT SOOLAPEKKI KANALIHA EI KAITSE IMUUNSUSSÜSTEEMI NII NAGU KAI...
eleonore mida seal tõestada, ongi juba ammu tõestatud, et negatiivne stress kurnab, vähendab organismi vastup...
|
| Rowetti uuring hõlmas 19 ülekaalulist meest, kes pandi kolmele erineva
süsivesikute sisaldusega dieedile.
Teadlased ütlesid, et süsivesikute tarbimine aitab kaasa soolevähi eest
kaitsva rasvhappe moodustumisele. Butüraadinimelist rasvhapet toodab aga bakter,
mille hulk vähenes teadlaste sõnul uuringu käigus just süsivesikutevaesel
dieedil olnud meestel.
Teadlaste sõnul näitas uuring, et vaid 24 grammi süsivesikuid päevas
saanud meestel oli vähiga võitleva bakteri tase 4 korda väiksem kui neil,
kes sõid 400 grammi süsivesikuid päevas.
Uuringu juhtivautor Harry Flint ütles: «Pikemas perspektiivis on võimalik, et
sellised dieedid soodustavad soolevähi väljaarenemist.»
«See on ennetatav haigus ja on olemas tõendeid selle kohta, et kehv toitumine
võib riski suurendada.» Tema sõnul võivad tulemused olla samasugused ka naiste
puhul. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |