| Puuviljad sisaldavad ühendeid, mis võivad aidata kaitsta vähi, südamehaiguste ja artriidi eest. Kuid ajakirjas the Journal of the Science of Food and Agriculture avaldatud uuring näitas, et puuviljade lisamine alkohoolse kokteili, näiteks daiquiri sisse, parandab veelgi nende antioksüdatiivsed omadusi, kirjutab BBC. | | | | VIIMASED KOMMENTAARID | moraalitseja Sitast saia puhastamine.
esimestele kesknoored mõllavad?
nõuka ajal (võimalik et ka nüüd) tehti haigetele viina kompresse, viina sokk...
|
| Toitumisteadlaste sõnul võib aga selliste jookide kahjustav toime kõik need eelised siiski nullida. Kõige levinumaks kokteiliks, mis sisaldab maasikaid, on daiquiri, mille koostises on ka laimi- või sidrunimahl, maasikaliköör, suhkur ja rumm. Tais asuva Kasetsarti ülikooli teadlased koostöös USA põllumajandusuuringute keskusega otsisid oma uurimustöös tegelikult puuviljade efektiivseid säilitamisviise. Nii leidsid nad, et maasikate töötlemine alkoholiga suurendab nende antioksüdatiivseid omadusi ehk võimet neutraliseerida vabasid radikaale ligi kolmandiku võrra. Analoogne mõju ilmnes ka murakate töötlemisel alkoholiga. Kuid dr. Frankie Phillips Briti toitumisassotsiatsioonist ütles: «On hästi teada, et puu- ja köögiviljade teatud viisil töötlemine võib suurendada toitainete ja teiste kasulike ühendite, sh antioksüdantide kättesaadavust. Näiteks tomatite keetmine tõstab lükopeeni ja beeta-karoteeni kättesaadavust nendest.» «Seepärast soovitataksegi süüa nii värskeid, külmutatud, kuivatatud, konserveeritud kui ka mahla kujul puu- ja köögivilju.» Ta lisas: «Kuigi antud uuring viitab võimalusele, et maasikate söömine koos alkoholiga parandab nende antioksüdatiivseid omadusi, on selge, et alkoholi tarbimisel on rakkude kahjustamise näol ka negatiivne toime.» Nii ei tasu tema sõnul maasika-daiquirist mingit imerohtu loota. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |