|
182 Euroopa meest hõlmanud uuringu järgi võib oliiviõli vähendada rakkude DNA
oksüdatiivseid kahjustusi - protsessi, mis võib algatada vähi arengu, kirjutab
Reuters.
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | peeter 2 eskimote poolt läbiviidud uurimine näitas, et hülgerasva söömine pärsib vähkkasvajate teket ja areng...
Kökimöki Teateid järjekordse imevahendi kohta on varemaltki tulnud.
|
| Nende sõnul aitab selline avastus seletada, miks esineb Põhja-Euroopa elanike
seas erinevatesse vähivormidesse haigestumist palju enam, kui
oliiviõli ohtralt tarbivate Lõuna-Euroopa elanike seas.
Samuti toetab avastus soovitusi asendada loomsed küllastatud rasvad taimsete
rasvadega, ütles üks uuringu autoritest dr. Henrik E. Poulsen Kopenhageni
ülikooli haiglast.
Uuringu tulemused avaldati ajakirjas The FASEB Journal.
Uuringus osalesid 20-60-aastased terved mehed viiest Euroopa riigist. Kahe
nädala jooksul tarbisid mehed igapäevaselt ligi 50 ml oliiviõli. Uuringu
lõppedes märgati neil rakkude DNA oksüdatiivsete kahjustuste näitaja keskmiselt
13-protsendilist vähenemist.
Oliiviõli sisaldab ohtralt fenoole, millele siiamaani on omistatud
antioksüdatiivset toimet. Uuringu autorid aga arvavad, et uuringus
saavutatud tulemuse andsid hoopis monoküllastumata rasvad. Katsealused tarbisid
nimelt kolme erinevat ja erineva fenoolide tasemega oliiviõli, kuid
oksüdatiivsete kahjustuste näitaja vähenes kõigil sõltumata õli
fenoolisisaldusest. Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |