Tervis
 |
Teadlased soovitavad küüslauku enne kuumutamist purustada (11) 16.02.2007 11:07
Argentiina teadlased viisid läbi uuringu, mis näitas, et küüslaugu purustamine enne toidu valmistamist võib vähendada selle kuumutamisest tingitud kasulike omaduste kadu. |
| |
|
 |
Foto: Ove Maidla |
 |
|
| Claudio Galmarini ja tema kolleegid Argentiina toitumise ja toidutehnoloogia instituudist ütlesid, et paljudes senistes uuringutes küüslaugu tervislikkuse kohta kasutati toores küüslauku, kirjutab Earthtimes.org. | | | | VIIMASED KOMMENTAARID | asw Küüslauk viib peaaegu kõik haigused minema, ainult seda tuleb süüa ilma töötlemata.
eleonore parajalt palju peterselli peale närida ja mingit haisuprobleemi pole.
|
| Uus uuring keskendus aga sellele, kuidas mõjutab küüslaugu kuumutamine toidu valmistamisel selles sisalduvaid tervisele kasulikke ühendeid. Teadlased avastasid, et isegi mõned minutid kuumutamist vähendavad küüslaugus sisalduvate kasulike ühendite taset. Eriti järsk langus ilmnes tervenisti kuumutatud küüslaugu puhul, purustatud küüslaugus säilis märksa enam kasulikke ühendeid. Teadlaste sõnul vabastab küüslauk purustamisel või hakkimisel aliinaasi nimelist ensüümi, mis katalüseerib allitsiini moodustumist, mis omakorda jaguneb mitmeks tervislikuks ühendiks. Galmarini ja tema kolleegid usuvad, et küüslaugu purustamine enne toidu valmistamist võib võimaldada aliinaasil «töötada» enne, kui kuumutamine aliinaasi inaktiveerib. Uuringu tulemused avaldatakse ajakirja the Journal of Agricultural and Food märtsinumbris. Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |
|
|
|
|
 |
|
| | | Tarbija24 avalehe uudised |
|
 |
|
 |
Foto: Peeter Langovits |
Sampo rebis Nordeast ette  Kui veel aasta eest võis rääkida, et Sampo ja Nordea on
Eestis ühe pulga peal, siis tänavu on Vahur Krafti juhitaval Nordeal Aivar Rehe
Sampo 93-protsendisele kasumi kasvule vastu panna kolm korda väiksem
tõusunumber.
> Artikli juurde | Kommenteeri
|
|
 |
|
 |
Foto: Liis Treimann |
Haabersti pilvelõhkuja jääb esialgu vaid unistuseks  Tallinna vanalinna korteriskandaaliga seotud kinnisvaraärimehe Vahur Reimetsa äripartneri Gela Karlõševi osalusega firma tahab ehitada tornmaja linna omanduses olevale krundile, kuhu hoonestusõiguse lepingu ja kehtiva detailplaneeringu alusel peaks tulema vaid kahekorruseline hoone.
> Artikli juurde |
|
|
Kaebusteraamat
Reklaam
|