| Maksimaalseks päevaseks soolakoguseks peavad teadlased 6 grammi ehk umbes teelusikatäit soola, kirjutab BBC. Eksperdid on juba ammu teadnud, et liiga palju soola võib tõsta vererõhku ning kõrge vererõhk suurendab nii südame- kui ka ajurabanduse riski. Ajakirjas the British Medical Journal avaldatud uuring suutis nüüd ära tõestada, et sellel tõigal on tõepõhi all ning määras samuti kindlaks maksimaalse «kahjutu» soolakoguse. Inimesed, kes vähendasid tarbitava soola kogust märkimisväärsel hulgal, vähendasid sellega südamehaigustesse haigestumise riski järgmise 10 kuni 15 jooksul umbes 25 protsendi võrra. Nende risk surra südamehaigusesse vähenes 20 protsenti. Kõik 3 126 inimest, keda uuris Bostoni ülikooli meeskond, olid kõrgvererõhutõve eelses seisundis. Ehk siis nende vererõhk ei olnud veel liiga kõrge, kuid ka mitte enam päris normis. Uuringu käigus vähendasid osalejad oma soolatarbimist 25-35 protsendi võrra, umbes 10 grammi pealt umbes 7 grammi peale. Teadlaste sõnul jäid väiksema soolatarbimise peale üle läinud inimesed enamasti selle juurde ka pikema perioodi jooksul. Oluline on märkida, et kolm neljandikku meie tarbitavast soolast on juba olemas toidus, mida ostame. Keskmiseks Suurbritannias tarbitavaks soolakoguseks päevas on 9 grammi. Paljudel pakenditel ei ole aga peale märgitud mitte soola, vaid hoopis naatriumi kogus – see tuleb soolasisalduse teadasaamiseks korrutada 2,5-ga. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |