| Uuringu tulemused näitasid, et soovitusliku
vitamiinide koguse ületamine suurendas eesnäärmevähi agressiivsema vormi riski
ligi 30 protsenti, kirjutab Reuters.
Teadlased jälgisid 295 344 meest 5 aasta jooksul, et selgitada välja,
kas multivitamiinide kasutamise ja eesnäärmevähi vahel on seos.
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | KÕIKSUSE LAPS EESNÄÄRME VÄHKI TEKITAB KROONILINE ALKOHOLISM JA MUSTUS-HAPPESUS ALKOHOLI TAGAJÄRJEL,MEHED KES PRUUG...
KÕIKSUSE LAPS VITAMIINID KINDLASTI EI TEKITA EESNÄÄRME VÄHKI!!!
|
| «Me ei leidnud mingit seost üldise eesnäärmevähiga,» ütles dr. Michael
Leitzmann rahvuslikust vähiinstituudist.
Tema sõnul näitasid uuringutulemused seost multivitamiinide liigse tarbimise
ja eesnäärmevähi agressiivsemate vormide vahel, kus vähk on levinud eesnäärmest
kaugemale või on osutunud fataalseks.
Meestel, kes võtsid liiga palju multivitamiine, suurenes agressiivse vähi
risk ligi kolmandiku võrra ning surmaga lõppeva vähi risk suurenes võrreldes
multivitamiine mittevõtvate meestega koguni kaks korda.
«Me nägime riski suurenemist vaid nende meeste puhul, kes võtsid
multivitamiine liiga suurtes kogustes,» ütles Letzmann.
Teadlaste sõnul oli seos tugevaim nende meeste puhul, kelle suguvõsas esines
eesnäärmevähi juhte ning ka nende puhul, kes võtsid lisaks seleeni,
beeta-karoteeni või tsingi toidulisandit.
Leitzmanni sõnul ei ole veel täpselt teada, millised vitamiinid või
toidulisandid kõige enam vähiriski mõjutavad ning seda tuleks lähemalt uurida.
Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |