|
Teadlased viisid läbi 131 inimest hõlmanud uuringu, millest selgus, et
D-vitamiin suurendas organismi võimet tõkestada tuberkuloosi
põhjustava bakteri kasvu, kirjutab BBC.
Queen Mary meditsiinikooli ja Kuningliku kolledži teadlaste sõnul võib
D-vitamiini kasutada riskigruppi kuuluvate patsientide puhul.
Uuringu tulemused avaldati ajakirjas American Journal of Respiratory and
Critical Care Medicine.
Tegelikult kasutati enne antibiootikumide kasutuselevõttu sanatooriumides
just nimelt D-vitamiini. Kuid siiamaani pole keegi uurinud selle vitamiini
tegelikku toimet organismi immuunsusele mükobakteri suhtes.
Uuringu käigus võeti kõikidelt osalejatelt vereproovid ning veri nakatati
katseklaasis mükobakteriga. Uuritavad jagati samas kahte gruppi, millest ühele
anti platseebot ja teisel 2,5 mg vitamiin D-d.
Kuus nädalat hiljem võeti katsealustelt uuesti verd ning nakatati see taas
mükobakteriga.
24 tundi hiljem analüüsiti vereproove hindamaks mükobakteri kasvu – vitamiin
D-d saanud inimestel oli see kasvanud 20 protsenti vähem.
Tulemuste kinnitamiseks oleks nüüd aga vaja ka kliinilisi uuringuid.
Teadlaste sõnul võiks D-vitamiini anda tuberkuloosi riskigruppi kuuluvatele
inimestele, kuna bakter võib olla peiteolekus, oodates immuunsüsteemi
nõrgenemist. D-vitamiini võiks lisada ka piimale ja apelsinimahlale.
Lisaks antud uuringus selgunud toimele seostatakse D-vitamiini ka
vähi- ja diabeediriski alandamise ning ka luude
tugevdamisega. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |