Pühapäev 27. mai
Postimees | Elu24 | Toidutare | Soov | Reporter | Õhtuleht | Tartu Postimees | Pärnu Postimees | Sakala | Virumaa Teataja | Järva Teataja | Valgamaalane
Otsing
.
Tarbija24.ee

Tervis

 Esileht > Olulised teemad > Tarbija24 > Tervis 

Terve artikkel | Prindi | Saada sõbrale

Uuring: oled see, mida sinu vanaema sõi (15)
14.11.2006 16:26


Ema toitumine võib muuta teatud geeni käitumist vähemalt kahel järgneval põlvkonnal, näitas värske uuring.

 

Foto: AP/Scanpix

David Martin ja tema kolleegid Children’s Hospital Oakland Research Institute’ist Kalifornias kasutasid oma katses karvkatte värvust mõjutava geeni üliaktiivse versiooniga geneetiliselt identseid hiiri. Selle geeni AVY-versiooniga hiirtel on tavaliselt kuldset värvi karvkate, kirjutab NewScientist.

 VIIMASED KOMMENTAARID
Xxx
Sahhariini kahjulik  mõju pidi ju ka alles  mitme põlvkonna järel  avalduma.

sissi
A kui vanemad olid  Siberis ja  sõid...,õigemini  polnudki midagi  süüa.Loomatoitu,kartul  ikoori.. Nälgis...

Pooled hiirtest said katse käigus erinevate toitainetega - nagu vitamiin B12 ja tsink - rikastatud toitu, ülejäänud hiired sõid aga tavapärast toitu.

Tavalisel dieedil olnud hiirtel sündisid reeglina kuldse karvkattega järeltulijad. Kuid väga suurel osal eridieedil olnud hiirtest sündisid tumepruuni karvkattega järglased.

David Martin usub, et toitainetega rikastatud dieet «vaigistas» hiirte järeltulijate AVY-geenid veel emaüsas.

Huvitav oli ka see, et kuigi kõiki katse käigus sündinud hiiri toideti tavapärasel moel, sündisid nendel hiirtel, kes emaüsas said toitainetega rikastatud toitu, jällegi tumedakarvalised järglased. Kontrollgrupi hiirtel, kelle emad olid toitunud tavapäraselt, sündisid aga kuldse karvkattega järeltulijad.

Teadlased järeldasid sellest, et toitainetega rikastatud dieet võib mõjutada AVY-geeni vähemalt kahe põlvkonna ulatuses.

Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online

Kas soovitad lugu teistele lugejatele?
Hinda Hinda Hinda Hinne: 1  
Tarbija24 avalehe uudised
Hispaania vetes uppunud laevalt leitud amforad, mis sisaldasid kalakastet.
Foto: AP/Scanpix
Muistsed roomlased armastasid kalakastet
Hispaania Alicante maakonna allveearheoloogid avastasid I sajandist  pärit Rooma laeva vrakilt 2000 aasta vanused amforad, kus eeldatavasti oli kunagi kalakaste.

> Artikli juurde
 
Kaebusteraamat
Kaebuste raamat
28.10.08 05:36
BIG (10)
28.10.08 05:33
reklaamid, mis ei peta .. (8)
28.10.08 05:16
Hetke Parim intress on BIG'i 9% (10)
Tervise foorum
26.10.08 16:58
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 14:04
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 10:35
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
Reklaam
   
Tarbija24 / Maakri 23a, 10145 Tallinn RSS