|
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | liis Mina joon vahel veidi õlu ja pool klaasi punast veini. Olen rase ja on isu. Täis ei jää lihtsalt on ...
to Kärt Ja juhtus siis midagi selle sinu tökaaslase lapsega???
|
| Esimese kolme raseduskuu möödudes võib ekspertide sõnul juua
kuni 1,5 ühikut alkoholi päevas, kirjutab BBC.Üheks alkoholiühikuks peetakse seejuures Wikipedia järgi sellist kogust alkohoolset jooki, mis sisaldab 10 ml puhast etanooli. Tegemist võib seega olla näiteks väikese pokaali (125 ml) kerge veini või umbes 280 ml tavalise õllega. Suur klaas punast veini võib aga sisaldada juba 3 ühikut alkoholi.
Briti rahvusliku tervise ja kliinilise kvaliteedi instituudi
(NICE) nõuanne avaldati vaid mõni kuu pärast seda, kui valitsus soovitas
rasedatel alkoholist täielikult hoiduda. Ning kuigi valitsuse sõnul võivad naised, kes
siiski soovivad natuke alkoholi tarbida, juua maksimaalselt ühe või kaks ühikut
alkoholi kord või kaks nädalas, leiab NICE uuringutele tuginedes, et 1,5 ühikut
päevas ei tee lootele mitte midagi halba.
Siiski on tegemist esialgse soovitusega, mille lõplik
variant avaldatakse märtsis 2008.
«Raseduse ajal tarbitava ohutuks või ohtlikuks peetud
alkoholikoguse suhtes on valitsenud pidev segadus,» ütles sünnitusabi professor
Andrew Shennan.
Shennani sõnul toetavad uuringud NICE soovitusi – väikestes kogustes
alkoholi tarbimine ei ohusta loodet. Suur probleem seisneb aga tema sõnul
selles, et lapseootel naiste seas valitseb tihti valearusaam sellest, mida tähendab väike kogus alkoholi ning just see võib loodet ohustada, kuna isegi
paari klaasi veini on seostatud lapsele kahju tekitamisega.
«On olemas samuti uuring, mis tõendab seost pideva rasedusaegse
alkoholitarbimise ja loote alkoholisündroomi
vahel, mis mõjutab tuhandeid lapsi iga-aastaselt ja on peamiseks õpiraskuste
põhjuseks,» märkis Shennan.
Seetõttu soovitabki valitsus tema sõnul alkoholi täielikult
vältida – pole alkoholi, pole ka riski.
Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee |