|
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | roots Gothenburg on ikka Göteborg ja Sjostrom ülima tõenäosusega Sjöström.
|
| Ajakirjas the New England Journal of Medicine avaldatud
uuringud pakuvad kinnitust sellele, mida arstid olid juba ammu kahtlustanud, kirjutab Reuters.
Uuringute järgi pikendab maovähendusoperatsioon rasvunud
inimese eluiga märkimisväärselt – kuni 40 protsenti – ning vähendab diabeedi, vähi ja südamehaiguste riski.
Enam kui 30 protsenti USA elanikkonnast on rasvunud ning
tõsiselt rasvunud inimesed elavad keskmiselt 5 kuni 20 aastat vähem kui
normaalkaalulised.
Samal ajal tehakse USAs enam kui 100 000 maooperatsiooni, mis ppeaks aitama inimestel kaalust alla võtta.
Ühest uuringust selgus, et maovähendusoperatsioon, mis
paneb piirid peale toidukogustele, mida inimese saab süüa, vähendas 7 925
vabatahtliku seas suremust seitsme aasta jooksul 40 protsenti.
Südamehaiguste risk vähenes 56 protsendi võrra, diabeeti
esines 92 protsenti vähem ja vähki haigestumise tõenäosus langes võrreldes
raskelt rasvunud inimestega 60 protsenti.
Samas aga suurenes operatsiooni läbi teinud grupis teistest
põhjustest tingitud surmarisk: õnnetustest, enesetapust või mürgitamisest
tingitud surma risk tõusis 58 protsenti.
Varasemad uuringud on näidanud, et rasvunud inimestel, kes
teevad maovähendusoperatsiooni, esineb suurema tõenäosusega tujukõikumisi,
traumajärgset stressi jms.
«Pärast 7,1-aastast vaatlust opereeritute grupis selgus, et
10 000 operatsiooni kohta suudeti ennetada 171 surmajuhtu,» ütles Ted
Adams Utah ülikooli meditsiinikoolist.
«Teistpidi suurenes iga 10 000 operatsiooni kohta haigustega
mitteseotud surmade arv 35 juhtumi võrra.»
Teisest uuringust, mis viidi läbi Rootsis, selgus, et umbes
11 aastat pärast operatsiooni oli suremus 2 010 patsiendi seas vähenenud
27 protsendi võrra.
See Gothenburgi ülikooli teadlase Lars Sjostromi juhitud
meeskond leidis, et maovähendusoperatsioon aitas kõige paremini kaalu
vähendada – ligi 25 protsenti – ning operatsioonijärgne suremus moodustas 5
protsenti, samas kui operatsiooni mitteteinud rasvunud inimeste grupis ulatus
suremus 6,3 protsendini.
Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee |