|
Sellisele järeldusele jõuti pikaaegse uurimise tulemusena, leevendades
sellega senist hirmu, et populaarne Atkinsi dieet ja sellega sarnased
toitumisharjumused võivad viia inimesi südamerabanduseni, vahendab CNN.
| | | | VIIMASED KOMMENTAARID | xxx Lõpetage niisuguste uuringute kirjeldused ja kutsuge inimesi toituma tasakaalustatult kui nad oma mi...
|
| Tuhandeid naisi jälgiti kahekümne aasta jooksul ning uurimise tulemusena
leiti, et naised, kes said suurema osa süsivesikutest rafineeritud suhkrutest ja
kõrgelt töödeldud toitudest, peaaegu et kahekordistasid oma riski haigestuda
südamehaigustesse.
Samal ajal need, kes olid süsivesikutevaesel dieedil, kuid said valku ja
rasva rohkem köögiviljadest kui loomsetest allikatest, vähendasid oma
südamehaiguste riski keskmiselt 30 protsendi võrra võrreldes nendega, kes
tarbisid rohkem loomseid rasvu.
Uuringut viisid läbi Harvardi Ülikooli meditsiinikooli ja rahvatervise kooli
teadlased, kes jälgisid 82 802 naise tervist 20 aasta jooksul. Uurimuses
osalenud naised ei pidanud dieeti kaalu kaotamise eesmärgil, pigem võtsid nad
uuringu käigus kaalus juurde: nende kehamassindeks suurenes ligi 10
protsenti.
Thomas Halton, üks uurimuse võtmeisikuid, märkis, et kumbki katsetatud dieet
pole ideaalne ning targalt toimides peaks mõlemast võtma selle parima osa.
Uuringus osalenud naised täitsid iga 2 või 4 aasta järel toitumist, ravimite
tarvitamist, suitsetamist ja südameprobleeme puudutavaid ankeete.
Kõige olulisemaks avastuseks oli uurijate jaoks see, et taimsete valkude ja
rasvade tarbimine loomsete asemel vähendab tõepoolest südamehaiguste
riski.
Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |