Kolmapäev 15. veebruar
Postimees | Elu24 | Toidutare | Soov | Reporter | Õhtuleht | Tartu Postimees | Pärnu Postimees | Sakala | Virumaa Teataja | Järva Teataja | Valgamaalane
Otsing
.
Tarbija24.ee

Tervis

 Esileht > Olulised teemad > Tarbija24 > Tervis 

Terve artikkel | Prindi | Saada sõbrale

Eksperdid soovitavad rasedatele kala  (3)
04.10.2007 17:29


Naised, kes soovivad rasedaks jääda, on juba lapseootel või imetavad last peaksid sööma nädalas vähemalt 340 grammi kala, et aidata nii ennast kui ka last.

 

Foto: Caro/Scanpix

 VIIMASED KOMMENTAARID
kõiksuse laps
minu praktikas on  kõige kasulikum  rasedatele  mineraalained mis  viivad lapse arengu  oma ajast ettepoo...

Õige
Soovitan soojalt  kalamaksaõli (näit  kapsleid, kui maitse  on vastu), see võib  teha imesid!! Ja mitte  ...

Makrell, sardiinid, tuunikala ja lõhe sisaldavad rohkelt omega-3 rasvhappeid, mis aitavad arendada aju. Samu kasulikke rasvhappeid sisaldavad ka kreeka pähklid, linaseemneõli ja lehtedega rohelised köögiviljad, kirjutab Reuters.

Naised vajavad toitaineid rasedusjärgse depressiooni vältimiseks, lapsed aga aju arenguks ja motoorsete oskuste väljaarenemiseks.

Ameerika pediaatrite akadeemiat, Rahvuslikku laste tervise ja inimarengu instituuti ning Haiguste kontrolli- ja ennetamise keskust ühendav Rahvuslik Tervete Emade ja Beebide organisatsioon teatas, et 90 protsenti naistest tarbivad kala soovituslikust kogusest märksa vähem.

Kala kasulikkusega ei ole aga kõik nii lihtne. Kala võib sisaldada ka suurel hulgal elavhõbedat, mistõttu USA toidu- ja ravimiamet ja keskkonnakaitse agentuur andsid aastatel 2001 ja 2004 välja soovitusi, mille järgi lapseootel, imetavad või rasestuda soovivad naised ei tohiks süüa rohkem kui 340 grammi kala nädalas.

Hinnangud elavhõbedaga seotud ohtudele tulenevad vaid juhtudest, kus inimesed on kokku puutunud vedela elavhõbedaga. Samas pole ükski suurem uuring avastanud tõendeid selle kohta, et toidus sisalduv elavhõbe võiks põhjustada emal või lapsel ajukahjustusi.

Elavhõbeda projekti direktor Michael Bender ütles, et naised peaksid valima kala, mille puhul on väiksem tõenäosus, et see on saastatud elavhõbedaga.

Kõige rohkem elavhõbedat võivad sisaldada karnivoorid nagu tuunikala ja haikala.

Toimetas Marina Lohk, Tarbija24.ee

Kas soovitad lugu teistele lugejatele?
Hinda Hinda Hinda Hinne: 5  

  Varem samal teemal:

Uuring: liiga palju kala on lootele kahjulik (5)
28.12.2006 13:41
Tarbija24 avalehe uudised
BMW M3 sedaan: ametlik info ja fotod  (14)
Spekulatsioonide, spioonifotode ja ootamise aeg on lõpuks läbi – BMW avaldas uue M3 sedaani ametliku info ja fotod.
 
Kaebusteraamat
Kaebuste raamat
28.10.08 05:36
BIG (10)
28.10.08 05:33
reklaamid, mis ei peta .. (8)
28.10.08 05:16
Hetke Parim intress on BIG'i 9% (10)
Tervise foorum
26.10.08 16:58
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 14:04
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
26.10.08 10:35
Head hambaarsti
Tallinnas (24)
   
Postimees Online
Avalik uudisvoog
Elu24
Sport
23:53 Washingtoni osariigis kadus lennuk 10 inimesega

23:41 Pooli lugejaid «Tantsud tähtedega» ei huvita  (14)

23:35 ETV: päästeamet hakkab kasutama kaitseliidu abi
09:49 Jõgeva politseiinfo

09:49 Kaitsevägi muutus üheks valitsusasutuseks

09:48 Lõuna-Eesti Päästekeskuse operatiivsündmuste kokkuvõte 31. detsember
Tarbija24 / Maakri 23a, 10145 Tallinn RSS