Täispiimatooted võivad aidata kaalu kontrolli all hoida (5) 04.01.2007 12:45
Terviseteadlikud inimesed pelgavad tihtipeale täispiima, kuid Rootsi teadlaste uuringu põhjal võtavad täispiimatoodeid tarbivad inimesed kaalus hoopis vähem juurde. |
| |
|
 |
Täispiimatoodete regulaarne tarbimine võib aidata kaalu kontrolli all hoida, võib-olla on selle põhjuseks piimarasvades leiduv CLA rasvhape. Foto: Toomas Huik |
 |
|
| Rootsi teadlased uurisid 19 352 40-55-aastast naist, küsitledes neid nende dieedi, kaalu ja teiste tervist puudutavate tegurite suhtes uuringu alguses ning 9 aastat hiljem, kirjutab Reuters. | | | | VIIMASED KOMMENTAARID | Vot Vot sellepärasty ongi eestlsed sellised kiitsukesed, sest meile meeldib ju piima ikka suurtes kogust...
:) Tre, kes te olete parasjagu seda lugemas!
Piimarasvas peituvad inimesele olulised rasvlahustuvad vi...
|
| Need naised, kes jõid päevas vähemalt ühe klaasi täispiima või sõid juustu, võtsid järgmise 9 aasta jooksul kaalus vähem juurde kui need, kes tarbisid neid toiudaineid harvemini. Uuring avaldati ajakirjas the American Journal of Clinical Nutrition. Kuigi varemgi on arvatud, et piimatoodete tarbimine võib aidata kaalu reguleerida, valitseb selles osas siiani segadus. Esiteks tuli uuringust välja, et kaalutõusu vastu aitab vaid täispiim, mitte vähese rasvasusega piim. Teiseks oli tulemust näha vaid nende naiste puhul, kes olid uuringu alguses normaalkaalus. Dr. Magdalena Roselli sõnul Stockholmi Karolinska instituudist on alati võimalik, et piimatoodete tarbimise ja kaalutõusu vaheline seos ei peegelda tegelikkuses üldse piimatoodete otsest mõju. «Toitumisharjumusi võib vaadelda üldise elustiili näitajana, ning naistel, kes eelistasid täispiima, võis olla muidki harjumusi, mis aitavad reguleerida kaalu,» sõnas Rosell. Samuti on Roselli sõnul võimalik, et naised, kellel oli kaalutõusuprobleeme juba enne uuringu algust, valisid teadlikult vähese rasvasusega piima, tehes nii piimast mitte kaalutõusu põhjuse, vaid hoopis näitaja. Üheks teooriaks, miks piimatooteid seostatakse väiksema kehakaaluga, on et piimatoodetes sisalduv kaltsium osaleb rasvade ainevahetuses. Kuna aga uus uuring ei näidanud vähese rasvasusega piima puhul mingit tulemust, ei pruugi kaltsiumiteooria olla õige. Roselli sõnul võib tegemist olla hoopis piimarasvades leiduva CLA rasvhappega. Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |