Süsivesikuterikas toidusedel võib tõsta vererõhku 30.05.2007 16:23
Ajakirjas the American Journal of Clinical Nutrition
avaldatud uuring näitas, et süsivesikuterikas toitusedel tõstab võrreldes
monoküllastumata rasvade rikka toidusedeliga vererõhku.
Liiga palju süsivesikuid teie toidus võib mõjuda halvasti vererõhule. Foto: Peeter Langovits
Samas ei ole dr. Meena Shah ja tema Texase ülikooli Dallase meditsiinikeskuse
kolleegide sõnul erinevus piisavalt suur, et patsientidele võiks soovitada
süsivesikute ja monoküllastumata rasvade tarbimise muutmist vererõhu kontrolli
all hoidmiseks, kirjutab Reuters.
Teadlased analüüsisid oma töös 10 varasemat uuringut, kus oli
võrreldud süsivesikuterikast ja rohkelt monoküllastumata rasvu sisaldavat
dieeti.
Analüüsi tulemused näitasid, et süsivesikutterikka dieedi puhul oli vererõhk
märksa kõrgem kui rohkelt monoküllastumata rasvu sisaldava dieedi puhul.
Shah’ meeskonna arvates võib vererõhu tõusu tingida kõrgem insuliinitase.
Ka varem on viidatud sellele, et hüperinsulineemia tõstab südame
löögisagedust ja ka vererõhku.
Pirita kloostri varemete juurde ähvardab kerkida uus kasiino End Eesti vanima kasiinoketina reklaamiv Casino Monte Carlo tahab
Pirita jõe äärde kloostri naabrusse rajada mängusaali. Mõttele on vastu
nii linnaosa juhid kui ka protestiallkirjade kogumist plaanivad
piritalased.
Lihula linn võib jääda apteegita (10) Läänemaal asuv Lihula linn võib jääda apteegita, kuna selle praegune juhataja 67-aastane proviisor Virve Järv kavatseb aasta lõpus jääda pensionile.
Soome kinnisvaraturul ei ole hinnalangust oodata Sellal kui Eestis oodatakse kinnisvarabuumi ajal Euroopa hindade tasemeni kerkinud korterite odavnemist, jätkub Soomes kinnisvarakontserni Realia Group OY avaldatud turuülevaate kohaselt eluasemete hinnatõus.
HIVi ravi võtab peagi sadu miljoneid HIV-positiivsete ravikulud kasvavad Eestis hüppeliselt, sest aastate eest,
eelkõige 2001. aasta buumi ajal nakatunud inimesed hakkavad nüüd vajama tõsist
ravi.
Kõige peresõbralikumaks ettevõtteks tunnistati NT Logistika Seitsmendat aastat järjest ajalehe Äripäev ning
ajakirja Pere ja Kodu eestvedamisel korraldatud konkursil pälvis Eesti kõige
pere- ja töötajasõbralikuma ettevõtte tiitli logistikateenuseid pakkuv NT
Logistika.
Autoklubid annavad teadmisi ja allahindlusi Eestis on nüüdseks pea kõikidel automarkidel oma
klubid ning tekkima on hakanud ka üksikute mudelite omanike ühendused. Oma
autole vastava margiklubiga liitumine vähendab väidetavalt närvi- ja
rahakulu.
Renault’l valmib Twingo sportlik versioon Renault plaanib laiendada oma mudelirivi veel ühe sportliku modifikatsiooni võrra, mille seekord peaks saama Renault Twingo.
Elatustaseme tõusuga kasvab ka inimeste huvi tsiklite vastu (26) Kevad toob lühikeste seelikute kõrval tänavatele ka kaherattalised sõiduvahendid. Elatustaseme tõusuga on mootorrataste müük plahvatuslikult kasvanud ning Eestisse on tekkinud arvestatav mootorrataste järelturg, kirjutab Postimehe lisaväljaanne Otsustaja.
Firmad pakuvad töötajatele tasuta massaaži Firmad, kus on palju istuva töö tegijaid, on just viimasel aastal hakanud
üksteise järel oma töötajatele uue soodustusena massaaži
pakkuma.
Alkoholimüügi piirang võib lühendada poodide lahtiolekuaegu Suvine alkoholimüügi piirang Harjumaal toob poeomanike sõnul tõenäoliselt kaasa pikemad kassajärjekorrad tööpäevajärgsel tipptunnil ning võib sundida kauplusi uksi varem kinni panema.
Reisile tutvust sobitama ja sõpru otsima Reisikorraldusfirma MTS Tours on esimene turismifirma Eestis, kes
hakkab sel suvel pakkuma uuelaadset, spetsiaalselt vabadele inimestele
mõeldud reisipaketti Hamburgi.