| Sellisele järeldusele jõudsid teadlased, kes viisid läbi 42 000 Rootsi naist hõlmanud uuringu, kirjutab Earthtimes.org. | | | | VIIMASED KOMMENTAARID | to ka naine keskmine kirjeldatud dieeti pidav naine lihtsalt soi traditsiooniliselt vahe varskeid marju-koogivil...
ka naine Aga mis saab nendest naistest, kes kõrgema vere suhkrusisalduse tõttu peavad loobuma süsivesikute ta...
|
| Uuritavad naised olid uuringu alguses 30-49-aastased ning neid jälgiti 12 aasta jooksul. Naiste poolt täidetud küsimustike põhjal arvutasid teadlased välja nende poolt tarbitud süsivesikute ja valkude kogused. Tulemused näitasid, et süsivesikutevaene ja valgurohke dieet suurendas naiste seas südamehaigustest tingitud surmade määra. 12-aastase uuringuperioodi jooksul suri uuritud 42 000 naisest 592, suurem osa neist just mõnda südame-veresoonkonna haigusesse. Suremuse määr uuritavate seas tõusis vanuse suurenedes ning oli kõrgem neil naistel, kes suitsetasid ning olid ülekaalulised. Populaarne Atkinsi dieet ja muud sarnased dieedid soovitavad isegi väiksemat süsivesikute ja kõrgemat valkude kogust kui oli ligi 10 protsendi uuritud naise süsivesikutevaeses toidusedelis. Uuringut juhtinud teadlaste meeskond koosnes Pagona Lagiou’st Ateena ülikooli meditsiinikoolist ja Hans-Olof Adamist Harvardi rahvatervise koolist. Toimetas Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 |