| Paljude uuringute andmed kinnitavad, et mõõdukas punase veini tarbimine vähendab südame-veresoonkonna haiguste riski. Ühe versiooni järgi peitub põhjus punases veinis sisalduvas resveratroolis. Samas on resveratrooli kontsentratsioon veinis niivõrd väike, et saamaks osa selle kasulikest mõjudest, peaks jooma ülisuuri koguseid veini, kirjutab Lenta.Ru. | | | | VIIMASED KOMMENTAARID | kahtleja Võiks ehk nimetadada ka veinitootja firma nime, kes taolisi kirjutisi ajalehelt tellib, siis oleks s...
jama Teadusemehi on mustmiljon ja iga päev keegi midagi leiab.
Mingist avastusest alkoholi (punase või ...
|
| Londoni Kuninganna Mary meditsiinikooli spetsialistide grupp viis aga läbi uue uuringu, mille käigus selgus, et veinis sisalduvad protsüanidiinid on võimelised endoteelirakkudes maha suruma kahjuliku proteiini endoteliin-1 sünteesi, mida peetakse üheks peamistest südame-veresoonkonna haiguste faktoritest. Professor Roger Corderi sõnul on protsüanidiine veinis märksa rohkem kui resveratrooli, nii võib tema meelest punase veini väikeste koguste kasulikkust põhjendada just nimelt selle ainega. Kuid samal ajal võib kasulike komponentide kontsentratsioon erinevatel veinisortidel üpris palju erineda. Nii on näiteks Prantsusmaa edelaosas ja Sardiinias toodetud punases veinis protsüanidiine kaks kuni neli korda rohkem kui Hispaania, Austraalia ja Lõuna-Ameerika veinides. Teadlaste arvates seisneb niivõrd suurte erinevuste põhjus selles, et prantsuse ja itaalia veinimeistrid on säilitanud veinitootmise tehnoloogiate pikaaegsed traditsioonid, mis eristuvad teistest eelkõige pikema käärimisprotsessi poolest. Toimetas Marina Zemtsovskaja, PM online |